Rozciąganie przywodzicieli (skolioza)

Wykonując ćwiczenia na skoliozę należy pamiętać o rozciąganiu przywodzicieli.

 

Przywodziciele, to grupa mięśni do której zaliczamy 5 mięśni: grzebieniowy, smukły, przywodziciel długi, przywodziciel krótki, przywodziciel wielki. Znajdują się one na przyśrodkowej części ud.

 

Dlaczego rozciągamy je w procesie leczenia skoliozy?

Ustawienie skośne miednicy powoduje przywodzenie w jednym stawie biodrowym, natomiast odwodzenie w drugim. Następstwem tego jest skrócenie mięśni przywodzicieli, często bardziej wzmożone w jednej nodze.

 

 

Na zdjęciach poniżej przedstawiam rozciąganie przywodzicieli.

Pozycja wyjściowa:

Pacjent leży na plecach, staramy się być jak najbliżej ściany, najlepiej jeśli pośladki, uda i łydki jej dotykają, kolana wyprostowane.

Ruch:

Robimy V nogami, przesuwając nogami po ścianie. Zatrzymujemy pozycję, gdy pojawi się pierwsze uczucie ciągnięcia po przyśrodkowej stronie ud. 

Pozycję wytrzymujemy 30 sekund, rozluźniamy, a następnie powtarzamy ruch minimum 3 razy

Uwagi:

Uczucie rozciągania może pojawić się również na tylnej stronie uda. Jeżeli będzie bardzo silne proponuję zacząć od rozciągania grupy kulszowo-goleniowej lub wykonać rozciąganie przywodzicieli w innej pozycji.

rozciąganie przywodzicieli

ćwiczenia skolioza

 

Jedna myśl na temat “Rozciąganie przywodzicieli (skolioza)

Dodaj komentarz