Rozciąganie mięśnia brzuchatego łydki (skolioza)

Wykonując ćwiczenia na skoliozę należy pamiętać o rozciąganiu mięśnia brzuchatego łydki.

Mięsień brzuchaty  jest częścią mięśnia trójgłowego łydki. Zlokalizowany jest na tylnej powierzchni goleni.

 

Dlaczego rozciągamy mięsień w procesie leczenia skoliozy?

Tworzy grupę kulszowo-goleniową, która kontroluje ustawienie miednicy.

 

Na zdjęciach poniżej przedstawiam rozciąganie mięśni brzuchatych łydek .

 

Pozycja wyjściowa:

Pacjent stoi przodem lub bokiem do ściany, jedna noga ustawiona z przodu, ugięta w kolanie. Druga noga z tyłu lekko ugięta w kolanie

rozciąganie mięśnia trójgłowego łydki

Ruch:

Prostujemy kolano kolano nogi ustawionej z tyłu i dociskamy piętę do podłoża . Ciągnięcie powinno pojawić się w łydce, zatrzymujemy pozycję i utrzymujemy minimum 30 sekund.

Ćwiczenie zawsze robimy symetrycznie, tyle samo powtórzeń na każdą z nóg, proponuję powtórzyć minimum 3 razy na każdą nogę.

rozciąganie mięśnia brzuchatego łydki

Uwagi:

Uczucie ciągnięcia powinno być do zniesienia, nie może sprawiać bólu w innych miejscach np. w kręgosłupie.

Kolano i stopa nogi wykrocznej( z przodu) nie mogą skręcać się do środka.

Pięta nogi zakrocznej ( z tyłu) nie może skręcać się do środka, może być ustawiona lekko na zewnątrz.

Podczas ćwiczenia najlepiej trzymać się ściany/drabinki/krzesła

Jeżeli nie czuć ciągnięcia w łydce spróbujmy bardziej ugiąć nogę z przodu, wysuwając kolano do przodu

 

 

 

 

Dodaj komentarz