Rozciąganie i uelastycznianie klatki piersiowej i obręczy barkowej

Ćwiczenie rozciągające i uelastyczniające klatkę piersiową należy wykonywać przy pogłębionej kyfozie piersiowej czyli plecach okrągłych, gdy postawa charakteryzuje się „zamkniętą sylwetką”, „garbieniem się”,  barkami wysuniętymi do przodu, przy bólach barków.

 

Mięśnie piersiowe zlokalizowane są na klatce piersiowej

 

Dlaczego rozciągamy je przy plecach okrągłych?

Przykurczone mięśnie piersiowe uniemożliwiają skorygowanie postawy oraz powodują ograniczenie ruchomości obręczy barkowej. Może to skutkować bólami barków.

Na zdjęciu poniżej przedstawiam rozciąganie klatki piersiowej

Pozycja wyjściowa:

Pacjent leży podparty na przedramionach, kolana ugięte . Ramiona na wysokości barków , przedramiona i ręce oparte. Kolana i stopy ustawione na szerokość bioder.

rozciąganie klatki piersiowej

Ruch:

Uniesienie bioder z wypchnięciem klatki piersiowej.

Ćwiczenie powtarzamy min 3 razy , utrzymując pozycję ok 10 sek.

rozciąganie obręczy barkowej

 

Uwagi:

Uczucie ciągnięcia powinno  pojawić się na klatce piersiowej lub ramionach. Głowa powinna być odchylona lekko do tyłu natomiast topy i kolana muszą być ustawione w jednej osi.

 

Jedna myśl na temat “Rozciąganie i uelastycznianie klatki piersiowej i obręczy barkowej

Dodaj komentarz