Ćwiczenia na płaskostopie cz.2

Najważniejsze w ćwiczeniach na płaskostopie jest  utrzymaniu prawidłowego  ustawienia stopy, czyli trójpodparcie i równomierne obciążenie tych punktów. Na tym będziemy zawsze bazować urozmaicając i zwiększając stopień trudności. Nie zawsze dziecko jest w stanie wykonać korekcję. Mogą być za to odpowiedzialne ograniczenia tkankowe

Możemy je zmniejszyć za pomocą terapii, gdzie fizjoterapeuta rozciąga i rozluźnia odpowiednie struktury, a następnie utrwalić efekt wykonując proste ćwiczenie w pozycji siedzącej

Pozycja wyjściowa

Pacjent siedzi w „motylku” , plecy wyprostowane, stawy biodrowe ustawione w odwiedzeniu, stopy złączone. Kciuki układamy pod  I kości śródstopia.

ćwiczenia w domu na płaskostopie

Ruch:

Za pomocą kciuków otwieramy biernie przodostopie jak” książkę”, a następnie kciuki stawiają opór, stopy natomiast próbują się połączyć i wrócić do pozycji wyjściowej.

trójpłaszczyznowa korekcja stóp

ćwiczenie na płaskostopie

Uwagi:  

Piety cały czas powinny być złączone.

Opór stawiany przez kciuki nie może być zbyt duży.

Jeżeli nie jesteśmy w stanie usiąść w „motylku” warto zacząć od rozciągania przywodzicieli.

 

Rozciąganie przywodzicieli (skolioza)

Dodaj komentarz